Holdtræning

Holdtræning

Holdtræning er for dig, der godt kan lide at kombinere socialt samvær med træning.

Hvis du ligesom de fleste andre gerne vil have en effektiv træning, men det samtidigt skal være sjovt sammen med andre, så er det netop noget du kan opnå gennem holdtræning.

Holdtræning er for alle – både nybegyndere og rutinerede. Hvis du er helt nybegynder indenfor træning, er holdtræning en god måde at komme i gang, da vores instruktører guider dig gennem øvelserne og tilpasser dem til dit niveau.

Det kan være en jungle at finde på øvelser og ikke mindst at udføre dem korrekt. På holdtræning kommer du hele kroppen igennem og får styrket din muskulatur og bevægelighed.

Der er masser af fordele ved holdtræning – for at nævne nogle:

Motiverende og sjovt

Når du træner sammen med andre, bliver du i godt humør og træningen bliver sjovere. Udover at holdtræning er sjovt og kan skabe gode sociale relationer, så er det også både inspirerende og motiverende at træne med andre. At være del af et fællesskab gir’ et boost og gør det nemmere at komme op af sofaen og komme afsted til træning.

Fysisk og psykisk velvære

Træning øger mobilitet, styrker hukommelsen og giver øget livskvalitet. Når du træner mindsker du din risiko for hjertekarsygdomme, øger dit energiniveau, sænker dit stressniveau, styrker dit immunforsvar og du får en bedre nattesøvn.

Korrekt teknik

Vi går meget op i at øvelserne udføres korrekt så du ikke får skader. Så selv om det er holdtræning, vil instruktøren hjælpe dig med at udføre øvelserne korrekt, så du er sikker på at få det optimale ud af timen.

 

Book tid på hold her

 

Bliv en del af et hold, og oplev glæden ved at være aktiv sammen med andre! Læs mere om de forskellige typer holdtræning, du kan vælge imellem.

 

TRX begynder

Holdstørrelse 9 personer

Dette er holdet for dig som endnu ikke har stiftet bekendtskab med, eller kun trænet lidt, i den fantastiske TRX suspension trainer.

Du vil lære de grundlæggende teknikker til kropsholdning, TRX’en, dens indstillinger og hvordan du graduerer sværhedsgraden.

De første træningsgange er baseret på tekniktræning og mindre af selve træningen. I forløbet vil mængden af træning stige, i takt med at teknikken er indlært.

Træningen foregår med TRX suspension trainer og kropsvægtsøvelser.

Maximal arbejdstid pr. øvelse er 30 sek. og minimum pause tid mellem øvelserne er 25 sek.

 

TRX let øvet

Hold størrelse 9 personer

Dette er holdet for dig, som har gennemført TRX begynder eller har trænet med TRX suspension trainer tidligere.

Vi forventer, at du kan de grundlæggende teknikker til kropsholdning, TRX’en og hvordan man graduerer sværhedsgraden.

Træningen er med TRX suspension trainer og kropvægtsøvelser.

Maximal arbejdstid pr. øvelse er 40 sek. og minimum pause tid mellem øvelserne er 15 sek.

 

TRX øvet

Hold størrelse 9 personer

Dette er holdet for dig, som har gennemført TRX let øvet eller er vant til at træne med TRX suspension traineren.

Vi forventer, at du kan de grundlæggende teknikker til kropsholdning, TRX og hvordan man graduerer sværhedsgraden.

Træningen er med TRX suspension trainer og kropsvægtsøvelser.

På dette hold er der ingen tidsgrænser for arbejdstid i øvelserne eller længde på pauser mellem øvelserne. Hvis man altså får pause mellem øvelserne.  😊

 

TRX funktionel

Hold størrelse 9 personer.

Dette er holdet for dig, som er vild med funktionel træning og vil have en stor variation i træningsudstyr.

Træningen er med alle typer af funktionelt træningsudstyr samt TRX suspension traineren.

Maximal arbejdstid pr. øvelse er 40 sek. og minimum pause tid mellem øvelserne er 15 sek.

 

Puls og styrke

På Puls/Styrke-timerne kombinerer vi konditionstræning med styrketræning, så du får trænet hele kroppen og din kondition. Træningen bygges op på forskellige måder så to timer ikke er ens og træningen derfor aldrig bliver kedelig. Vi bruger redskaber som lette vægtstænger med skiver, kettlebells, sjippetov, håndvægte, elastikker, stepbænke og måtter.

Selv om det er holdtræning, vil instruktøren hjælpe dig med at udføre øvelserne korrekt, så du er sikker på at få det optimale ud af timen.

Puls og styrke er for dig, der gerne vil have en intensiv og alsidig træning af hele kroppen og kan udføres af alle.

 

Seniortræning

Seniortræning er styrketræning for dig, som er fyldt 60, men stadigvæk ønsker at være aktiv og have en krop, der kan klare dagens gøremål. På holdene har vi fokus på netop de muskelgrupper, der øger din muskelfunktion og muskelstyrke nemlig ben, ryg, baller, mave og arme.

Vi bruger redskaber som lette vægtstænger med skiver, kettlebells, håndvægte, elastikker, stepbænke og måtter.

Uanset om du er vant til at træne eller gerne vil i gang, vil instruktøren hjælpe dig med at udføre øvelserne korrekt og tilpasse dem til dit niveau, så du er sikker på at få det optimale ud af timen.

 

Book tid på hold her

Du kan også booke en personlig træner. Læs mere her