Thomas Kristensen Photography

Fra 7 km til halv marathon, Søs

Personlig træner Benny Mattsson – din personlige succes..

Fra 7 km til halvmaraton samt alt det der fulgte med. *

Jeg er en kvinde på 44 år har 3 børn og driver et El- firma sammen med min mand.

Jeg var kørt fast i min træning. Jeg trængte til et spark bag i samt vejledning til mit løb og styrketræning.

December 2009 mit første møde med min personlige træner Benny, var en fantastisk positiv og givende oplevelse. Jeg gik derfra med masser af energi samt fornemmelsen af, at dette ville blive et givtigt samarbejde Benny og jeg skulle i gang med for, at jeg kunne opnå mit mål.

Jeg skulle senest 1. april kunne løbe 10 km.

Det lyder måske overskueligt , men ikke for mig. Jeg kunne på det tidspunkt max. løbe 7 km og det var,

med tungen ud af halsen

På vores første møde stillede Benny en masse spørgsmål, så han bedre kunne danne sig et overblik over mig som person, min fysik samt mine forventninger og ønsker til træningen.

Benny lavede med det samme en handlingsplan.

Anden gang Benny og jeg mødtes skulle jeg udføre en Cooper test til brug for intervaltræning af mit løb.

Benny introducerede et all -round styrketræningsprogram med vægt på styrke for mit løb.

Dette program trænede vi herefter hver gang vi mødtes indtil den dag, hvor jeg følte mig klar til, at

kunne træne på egen hånd.

Til tredje gang vi mødtes havde Benny lavet et forslag til en træningsplan indeholdende, interval løb

almindeligt løb samt styrketræning . Til interval løbet fik jeg udleveret træningsplaner til, at løbe efter.

Det var super godt. Jeg havde flere forskellige muligheder at vælge mellem. Planerne gav mig

overblik ved selve træningen.

Styrketræningen var grundlæggende den samme fra gang til gang og dog. Ved hver træning fik jeg

en del lærdom om de muskler jeg trænede samt alternative øvelser både i og uden for maskinerne.

Mit løb tog stille og roligt form og jeg fik ved næsten hver løbetræning en ny aha – oplevelse.

Intervaltræning er hård træning men MEGET givende. Jeg er ikke i tvivl om, dette er kimen til min

løbe succes. Jeg kunne rimelig hurtigt løbe en god 5 km`er med overskud til, at presse min tid

(bedste tid på 5 km – 22,39). Samtidig øgede jeg min distance og nåede mit mål 10 km.

Jeg var nu blevet bidt af, at løbe og udfordrede hele tiden mig selv både på distancen og tiden.

Hvad gør man så når man har nået sit mål. Man sætter sig et nyt. Jeg skulle forbedre min 10 km tid

samtidig udvidede jeg min distance til 12 km også på tid.

Benny foreslog vi tog en ny Cooper test da jeg på daværende tidspunkt ikke længere blev udfordret

ved mit interval løb.

Sidst i august var min distance nu på 16 km en gang om ugen samt 1 x interval løb og 1 x 5-6 km.

Dette faldt mig overkommeligt og tankerne om, at løbe et halvmaraton fyldte mere og mere hver

gang løbeskoene kom på.

2.oktober 2010 løb jeg mit første halvmaraton. En fantastisk personlig sejr.

Jeg er i dag ”afhængig” af, at løbe og gør det 3 gange om ugen hvoraf det ene altid er en lang distance

på mellem 16 og 22 km. Jeg er nået der til hvor jeg kan løbe det jeg lyster og har tid til, endda med stor fornøjelse og glæde. Når jeg løber tænker jeg ikke længere på tider, km m.m. Nej, jeg kobler af og kommer hjem med fornyet energi og overskud. Jeg kan ikke undvære mit løb og har på weekender og ferier altid mine løbesko med.

Benny har været en fantastisk vejleder under vejs. Vi har ved hver træningstime startet med en snak om

mit løb siden sidst, hvilket har været en stor hjælp og støtte. Det kræver ikke så meget ekstra at blive en

god og stabil løber, men man ser måske ikke altid selv de forhindringer der gør man ”står stille” m.m.

Her er det jo rart, at have Benny på sidelinjen til lige, at åbne ens øjne.

Min styrketræning i maskinerne sammen med Benny blev hurtigt afløst af styrke-, kondition- samt bokse-

træning uden brug af maskiner.

Benny er super god til, at gøre denne form for træning meget alsidig og ikke mindst udfordrende, hvilket jeg sætter stor pris på. Der er aldrig 2 træningstimer der er ens. Øvelserne samt de forskellige trænings pas er meget varieret og fyldt med udfordringer og afstemt efter den enkelte person der trænes.

Ud over fysisk træning, vejledning til egen træning m.m. er der jo kosten. Hvilken er en yderst vigtigt

faktor for at, få en vellykket træning, nå sine mål, energi/overskud i hverdagen m.m.

Jeg synes egentlig jeg havde en bred og sund viden om kost inden jeg startede hos Benny. Men man kan

jo altid blive klogere og der er jeg skam også blevet. Mange af vores træningstimer har også indeholdt en

snak om kost hvilken jeg har taget med hjem og hele familien er kommet på kost omlægning. Det betyder ikke, at jeg er blevet fanatisk. Nej, vil nærmere kalde det bevidst om hvad der er godt og skidt. Her har

jeg igen brugt Benny til diverse tvivls spørgsmål.

Sidst men ikke mindst har jeg af Benny lært hvad, hvor og hvordan jeg skal strække ud efter træning

samt erfaret hvor vigtigt det er.

Konklusion på et års træning med Benny som personlig træner:

Jeg kom med ønsket om at kunne løbe 10 km – 1 gang om ugen.

Jeg løber nu 20 -28 km om ugen.

Jeg kom med en krops vægt der var som den skulle være.

Jeg er i dag gået 2 bukse str. ned, har fået en me get fastere og muskuløs krop.

Jeg kom med en fornuftig kost

Jeg og min familie får i dag en rigtig sund og alsidig kost.

Jeg kom med en indstilling om, at træning er dejligt

Jeg er i dag afhængig af min træning.

Jeg har på nuværende tidspunkt skåret ned på min træning med Benny

fra 1 gang om ugen til en gang om måneden. Det er ikke helt nemt, jeg savner den ugentlige

time både træningen samt råd og vejledning m.m.

Der skal på intet tidspunkt herske tvivl om, at de timer jeg har haft sammen med Benny som personlig træner, er den bedste tid samt de bedste penge jeg nogen sinde har spenderet på mig selv.

Benny er en rigtig imødekommende, lyttende og forstående person der kun vil andre det bedste.

Med Benny som personlig træner opnår du personlig succes.

Søs Eriksen

* Der er ikke garanti for bestemte resultater og resultaterne kan variere.